Sunday 2 November 2014

Koleksi Permainan Anak Saya Part 1

Share this PostPin ThisShare on TumblrShare on Google PlusEmail This

1.Fisher-Price Teddy's Shapes and Colors


Yang ini sahabat suami yang bagi.Sekali dalam koleksi pre-loved yang dia bagi.Saya survey kt mudah.com kalau kita beli yang terpakai pun kita kena habiskan sekurang2nya RM25 lebih macamtu.Yang ini memang cute sebab rupanya seakan-akan buku.Bateri pun mudah dicari dan diganti.









2.Lamaze Cat Cloth Book


Ini bukan original. Saya beli tiruan saja. Tapi memadai buat saya.Dalam softbook ini,illustrasinya comel dan warnanya bagus,agak terang dan menarik. Ada ciri-ciri sentuh dan rasa. Memang sesuai untuk anak2 kecil.


Kepala kucing ini timbul dan bila diramas akan mengeluarkan bunyi seperti plastik yang diramas.

Badan ikan dan bahagian sofa yang bewarna putih itu menggunakan fabrik jenis lain,sesuai sebagai ciri2 sentuh dan rasa.

Di telinga anjing ada lipatan fabrik jenis lain dan rama2 itu ada riben.



3.Lamaze Caterpillar


Ini pun bukan yang original.Saya perasan kalau yang tiruan ni,dia mudah tangkap habuk berbanding yang original.Panjang caterpillar lebih 60cm.Kalau tengok iklan ia patut diguna bersama ketika bayi merangkak.




4.Sheep 


Ini kawan baik saya yang tinggal di jepun hadiahkan waktu birthday saya yang ke-23.Dah 5 tahun toy ni tapi bulunya masih bagus dan fluffy.Sebelum ni saya simpan dan macam ada kotoran sikit tapi bila basuh dah hilang.Dah lepas basuh baru saya tahu yang sarung pink ni boleh ditanggalkan. Anak saya yang 9 bulan tu suka dengan toy ni. Bila digeselkan pada pipi dia,dia akan ketawa mengekek-ngekek.




6.Giraffe

Ini saya beli di Popular sebab saya tengok harganya murah dalam RM15 setengah macam tu.Dalam toy ni,ia diisi butir2 plastik dan kain toy jenis dari nilon mungkin,jenis kain yang licin. Anak saya suka main pada tag harga yang belum ditanggalkan lagi tu.




7.Lamaze Peek-a-Boo Forest Cloth Book

Buku ini pun bukan orginal saya beli.Illustrasi dan warna agak gelap dan personally saya tak rasa menarik.Tapi buku ini mempunyai ciri-ciri peek-a-boo tu sendiri.Dan bila diramas,ia akan keluarkan bunyi seperti bunyi plastik.
Kepala owl tu timbul dan bila diramas,akan keluarkan bunyi seperti bunyi plastik diramas.






8.K's Kids My Pet Monkey Cloth Book


Buku ini adalah salah satu koleksi pre-loved pemberian dari sahabat suami saya yang diberi secara percuma.Hari tu saya jalan2  jumpa buku ini harganya dalam RM50 jugak.Buku ini bagus sebab ada teether di tepi tu.Selain tu ada banyak ciri2 lain yang boleh untuk bayi pegang dan rasa.


Badan monyet yang tergantung tu kalau diramas akan keluarkan bunyi seperti bunyi plastik diramas.Pisang pun boleh dicabut,seakan2 menarik kulit pisang.

Monyet berbasikal tu boleh ditolak ke depan dan belakang,pun boleh keluarkan bunyi plastik

Kepala monyet tu squeaky.




9. Block Cloth Book My First Colours

Yang ni saya beli di Popular Bookstore.dalam RM21.Saya ingat anak saya akan suka dengan block book ni tapi tidak pun.Dalam block book ni ada cermin dan juga bunyi loceng.

.




10.Fisher-Price Friendly Firsts Turtle Shape Sorter


Ini pun salah satu dari koleksi pre-loved pemberian sahabat suami saya.Isi dalam dah takde,tapi takpe sebab boleh guna basic block punya isi. 





11.Fisher-Price brilliant Basics Baby's First Blocks

Ini saya beli di lazada.com dengan harga RM28.00.







12.K's Kids - Funky Stroller Pals Happy Elephant

Ini mak saya hadiahkan untuk cucu dia.Telinga dia besar betul.Anak saya suka ramas sebab ada bunyi crinkle tu.



13.Lamaze:Tina the Tiger

Ini bukan original yang saya beli. Saya beli borong.




14.Lamaze Freddie The Firefly Butterfly Stroller Toy

Ini pun bukan original yang saya beli. Saya beli borong.Yang ni banyak ciri2 crinkle.




15.Lamaze - My Friend Emily Doll 

Ini mungkin original sebab ini adalah salah satu koleksi pre-loved sahabat suami saya yang dia bagi percuma. Saya tengok yang ini tak tangkap habuk macam Lamaze toys yang lain.Anak saya suka main yang ni sebab dia ada rattle.




16 17 & 18 Playgro Toys
Ini dari mak mertua saya.Dia pun beli dari jualan barang terpakai di tempat dia.Anak saya suka main terutama yang bentuk lembu dan labah2.Lagi pun dia kecil,jadi senang nak bawa ke mana2.


16

17

18



Ok,nantikan sambungan dalam Koleksi Permainan Anak Saya Part 2.